余裕があれば
とりあえず、余裕があれば購入検討の2冊をブックマーク。
・Spatial Augmented Reality: Merging Real and Virtual Worlds
タイトルどおり、Augmented Reality(AR)の本。
ARの場合、デバイスが絡むので読んだからってすぐできるわけではないですが、教養ってとこでしょうかねぇ。著者については、アメリカのAmazonのなんかで、紹介があります。サイトのほうに行きましたけど、結構知ってる研究があるんで、僕が名前を覚えて無かっただけですね。
出版社の紹介ページ
http://www.akpeters.com/product.asp?ProdCode=2302
著者のサイト
http://www.uni-weimar.de/~bimber/research.php
紹介サイト(サンプルと目次アリ)
http://www.spatialar.com/book.htm
Spatial Augmented Reality: Merging Real and Virtual Worlds | |
Oliver Bimber Ramesh Raskar A K Peters Ltd 2005-07-31 売り上げランキング : 101,384 Amazonで詳しく見る by G-Tools |
・Start Your Engines
こっちは車ゲーム製作本。
紹介ページ
http://www.oreilly.com/catalog/1933097019/
著者の情報もある紹介サイト
http://www.user-groups.net/books/racing_games.html
"Start Your Engines: Developing Driving and Racing Games is a unique book that will teach readers everything they need to set up different types of road conditions, create opponents, setuop road hazards, generate weather conditions, manage collisions, and much more. Not only will readers end up with the knowledge and tools they need to create driving and racing games, they get a full featured playable racing game that they can expand and customize with the skills learned in the book The book shows readers how to develop live action interactive racing games with a unique three tired approach. Readers will start off by learning how to build a model for a racing game and then apply the physics to create a simple 2D (flat) game while learning how to create a variety of vehicles, race opponents, and terrain. In tier two, readers learn how to go from 2D to 3D with the same game concepts illustrating how to take the same basic idea for a game (and gameplay) and use modeling tips and tricks to begin customizing features. In the final tier the author takes the concepts of 3D driving games to Mars with data modeled from real Mars terrain. Readers will create a dune buggy race on the planet of Mars and learn to create cool racing action on at a bizarre and treacherous location. "
とりあえず、天候とか路面を考慮した車ゲームの製作を解説って感じですね。最後の章で、火星の地形データをもとにしたバギーのゲームをやるみたいですね。
Start Your Engines: Developing Driving And Racing Games | |
Jim Parker Paraglyph Pr 2005-09-20 売り上げランキング : 172,253 Amazonで詳しく見る by G-Tools |
「書籍・雑誌」カテゴリの記事
- 生成 Deep Learningが届いた(2020.10.04)
- GPU Zen 2のKindle版発売(2019.07.09)
- Ray Tracing Gemsが無料公開に!(2019.04.11)
- Ray Tracing Gemsの目次と表紙が公開に(2019.01.27)
- Real-Time Rendering 第4版の書籍のページ(2018.07.09)
「Programming」カテゴリの記事
- AVIFのHDR画像の貼り付けテスト(2022.12.15)
- HPG 2021スタート(2021.07.07)
- SIGGRAPH 2021のMadden NFL 21の衣類のシミュレーションのセッション(2021.05.27)
- SIGGRAPH 2021 : ChoreoMaster : Choreography-Oriented Music-Driven Dance Synthesis(2021.05.27)
「Amazon」カテゴリの記事
- HDRディスプレイ追加購入(2020.12.13)
- 生成 Deep Learningが届いた(2020.10.04)
- GPU Zen 2のKindle版発売(2019.07.09)
- ZEISS Batis 2/40 CFを購入(2019.06.16)
この記事へのコメントは終了しました。
コメント