フォト

Google AdSense

  • AdSense
無料ブログはココログ

« Nintendo Revolutionの最後の隠し玉はディスプレースメントマッピング? | トップページ | Vista時代のDirect3D »

2005.12.13

DirectX SDK - December 2005リリース

かねてからの噂どおりMicrosoftからDirectX SDK - December 2005がリリースされました.

DirectX SDK(英語版)
http://msdn.microsoft.com/directx/sdk/

とりあえず,新しいネタは下記のようです.

  1. Direct3D 10 Technology Preview
  2. Microsoft Cross-Platform Audio Creation Tool (XACT Beta)
  3. Managed DirectX for .NET Framework 2.0 (Beta)
  4. Windows Vista Game Explorer (Beta)
  5. Redist
  6. D3DX9
  7. XInput
  8. Tools
  9. Samples
  10. Technical Article Updates

要Vistaですが,Direct3D 10 Technology Previewがありますね.

The Direct3D 10 Technology Preview showcases the newest set of graphics APIs for games and other high-performance multimedia applications on next-generation graphics hardware. This technology preview provides reference material, conceptual content, developer libraries, tutorials and samples that demonstrate how to use Direct3D 10. Additional content will provided in upcoming SDK releases.

Samples and applications built with the Direct3D 10 December 2005 Technology Preview require the Windows Vista December 2005 CTP to run. The Windows Vista December 2005 CTP is available to MSDN subscribers.

Instantiating a Direct3D 10 hardware device requires Direct3D 10-capable graphics hardware with a Windows Vista Display Driver Model (WDDM) driver. As of the release of this Technology Preview, such hardware is not publicly available. A software fallback (the Direct3D 10 reference rasterizer) is provided.

For more information (including known limitations of this Technology Preview), refer to the Microsoft DirectX SDK ReadMe.

To access the Direct3D 10 documentation, click the Start Menu, choose All Programs, Microsoft DirectX SDK (December 2005), and select "Documentation for Direct3D 10". To access the ReadMe, click the Start Menu, choose All Programs, Microsoft DirectX SDK (December 2005), and select "Microsoft DirectX SDK ReadMe".


新しい話題だけでなく,D3DX9も気になりますね.

  1. D3DXPreprocessShader
  2. D3DXPreprocessShaderFromFile
  3. D3DXPreprocessShaderFromResource

とりあえずダウンロード中なので第一報ということで,またあとで.

« Nintendo Revolutionの最後の隠し玉はディスプレースメントマッピング? | トップページ | Vista時代のDirect3D »

Programming」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く

コメントは記事投稿者が公開するまで表示されません。

(ウェブ上には掲載しません)

トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/2210/7595537

この記事へのトラックバック一覧です: DirectX SDK - December 2005リリース:

» Microsoft DirectX 9.0 SDK Update(December 2005)公開 [DACCHOのらくがきブログ]
Microsoft DirectX 9.0 SDK Update (Octobe [続きを読む]

« Nintendo Revolutionの最後の隠し玉はディスプレースメントマッピング? | トップページ | Vista時代のDirect3D »