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2011.05.08

"OpenGL 4.0 Shading Language Cookbook"という書籍

今月末に"OpenGL 4.0 Shading Language Cookbook"という書籍が出るようです.

出版社の紹介ページ
http://www.packtpub.com/opengl-4-0-shading-language-cookbook/book

出版社の紹介ページによると下記のような内容をカバーしてるようで,かなりジオメトリシェーダやテセレーションの話題などもちゃんとカバーしてるようですね.それ以外にも新しいトピックが多いのでよさそうですね.

書籍の詳細
http://www.packtpub.com/opengl-4-0-shading-language-cookbook/book#in_detail

  1. Compile, install, and communicate with shader programs
  2. Use new features of GLSL 4.0 such as subroutines and uniform blocks
  3. Implement basic lighting and shading techniques such as diffuse and specular shading, per-fragment shading, and spotlights
  4. Apply single or multiple textures
  5. Use textures as environment maps for simulating reflection or refraction
  6. Implement screen-space techniques such as gamma correction, blur filters, and deferred shading
  7. Implement geometry and tessellation shaders
  8. Learn shadowing techniques including shadow mapping and screen space ambient occlusion
  9. Use noise in shaders
  10. Use shaders for animation

最近は,GLSLの重要性が高まってますし,あまりこういった内容をGLSLをメインで解説している書籍は少ないですからいいかもしれませんね.OpenGL ESではなどのモバイルではなく,ハイエンドなところでGLSLを使おうって人にはいいかもしれませんね.ちょっとチェックだな.

OpenGL 4.0 Shading Language Cookbook
OpenGL 4.0 Shading Language CookbookDavid Wolff

Packt Publishing Limited 2011-05-31
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