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2013.08.08

Tile-based Forward (Forward+)採用タイトルメモ

SIGGRAPHの時にいろいろなセッションに出たのですが、そこで聞いたTile-based Forward (Forward+)採用タイトルメモ。

・GRID2
DiRT Showdownに続いて採用したみたいですね。

ソースは忘れましたが、思い出したら書きます。

・REDENGINE 3
THE REDENGINE 3 CHARACTER PIPELINEのセッションの概要に書いてる。

We briefly talk about the differences between the PC and Xbox 360 in terms of our characters both from the rendering and the animation point of view, the challenges of making this really complex system run on a much more constrained platform. In the main part of the talk we present our new system that utilizes DX11 and Forward+ rendering to achieve much better results.

http://advances.realtimerendering.com/s2013/index.html

・The Order: 1886
"Crafting a Next-Gen Material Pipeline for The Order: 1886"のセッションスライドのPPTの5枚目のメモ部分に書いてる。

We use a tile-based forward renderer in our engine, which makes it easy for us to support multiple BRDF’s in order to express a wider variety of material types.

http://blog.selfshadow.com/publications/s2013-shading-course/

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